Úryvek ze hry
--------------------
Vítejte, jsme rádi, že tu konečně jste!
Jonáš Erlebach, ČVUT
--------------------
Žáci se objeví na tajuplném ostrově, kde mají za úkol vyřešit záhadu, že zvířata se chovají podivně.
Úryvek ze hry
--------------------
Uvažujeme, že by příčinou mohly být místní nové potvůrky.
Tereza Janouškovcová, redaktorka
--------------------
Jak hra vypadá, mi ukazuje Jonáš Erlebach z Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického.
Jonáš Erlebach
--------------------
V Praze na ostrově komunikují s ošetřovatelem, s bestioložkou. Po cestě se kolem nich objevují různé informační tabule, mohou si zde přečíst knihy.
Tereza Janouškovcová, redaktorka
--------------------
Možná jsme ještě neřekli důležitou věc, že to není obyčejné zoo, že v té zoo se nevyskytují obyčejná zvířata, ale jsou to magická zvířata.
Jonáš Erlebach
--------------------
Která jsou vždy kombinací dvou zvířat, máme zde například rožcodáky hopkáče nebo lvišky lesní.
Úryvek ze hry
--------------------
Jak víte, zvířata jsou kouzelná. Mohla by své potíže maskovat.
Tereza Janouškovcová, redaktorka
--------------------
Magický svět zvolili autoři záměrně.
Martin Dobiáš, ČVUT
--------------------
Aby všechny děti na tom testování měli stejnou startovní čáru, stejnou startovní úroveň tak, aby nemohly využít již získaných zkušeností a dovedností právě z toho našeho světa.
Tereza Janouškovcová, redaktorka
--------------------
Říká Martin Dobiáš z Fakulty elektrotechnické ČVUT. Hra tak napodobuje proces učení. Děti si musí poradit s velkým množstvím neznámých úkolů a nových informací.
Jonáš Erlebach
--------------------
Úkolem je spojit si vlastně veškeré ty informace dohromady a vyřešit tak tu vlastní záhadu.
Tereza Janouškovcová, redaktorka
--------------------
Dodává Erlebach. Hra u žáků testuje schopnosti tzv. seberegulovaného učení.
Andrej Novik, SCIO
--------------------
To je schopnost samostatně se učit, řídit a pohánět vlastní učení, to znamená, aby žák poznal oblasti, ve kterých třeba znalosti má, ve kterých nemá, a byl schopen si sám vytknout své cíle, motivovat se k jejich dosažení v oblasti učení a také rozpoznat, jestli už jich dosáhl, nebo ne.
Tereza Janouškovcová, redaktorka
--------------------
Vysvětluje Andrej Novik ze společnosti Scio, která na vývoji této hry také spolupracovala.
Andrej Novik
--------------------
Hra by měla pomoci jak žákům, tak učitelům odhalit, jak na tom žáci zrovna v dané chvíli v dané hře jsou, a pomoci jim třeba zformulovat strategie, jak na tom zapracovat dál, aby třeba dovednosti v téhle oblasti žáci dál rozvíjeli.
Tereza Janouškovcová, redaktorka
--------------------
Výstupem ze hry je zpráva, kde se žák dozví, jak si při luštění záhady vedl, tedy jaké schopnosti přitom uplatnil.
Martin Dobiáš
--------------------
Na základě toho, jak se ty děti chovají při tom vyšetřování, dochází k vyhodnocení toho seberegulovaného učení.
Tereza Janouškovcová, redaktorka
--------------------
Hru otestovalo přes 100 žáků, určená je hlavně pro ty z osmých a devátých tříd. Může pomoct s výběrem střední školy nebo i budoucího povolání, určí typ osobnosti žáka a také, jaké vzdělání nebo i povolání je pro něj vhodné.
Martin Dobiáš
--------------------
Ty naše výstupy představují jeden ze střípků té komplexní skládačky, s kterým pracuje kariérový poradce, rodič, ale i ten žáček, a vlastně ukazují, na čem by ten žák měl pracovat, pokud by chtěl se vydat tímto směrem.
Tereza Janouškovcová, redaktorka
--------------------
Říká Martin Dobiáš. Školám by hra mohla být dostupná už v tomto školním roce.
Tereza Janouškovcová, Český rozhlas