Loni získal studentský tým z FEL ČVUT v soutěži autonomních vozidel v kanadském Torontu první místo. Jejich autonomní vozidlo prokázalo nejen vysokou rychlost, ale také precizní schopnost rozpoznávat dopravní značení a udržet se na trati. Studentský tým se prosadil mezi 39 univerzitami z celého světa a ve finále zdolal soupeře z univerzit v Soulu, Kalifornii a Pekingu. Letos se tým v Denveru utká se soupeři například z Massachusettského technologického institutu (MIT), Ottawské univerzity nebo pekingské Univerzity Čching-chua. Cílem soutěže je vyvinout řídicí systém autonomního vozu, který by zadanou trasu zvládl projet bez jakýchkoliv vnějších zásahů, a současně přepravil maximum zákazníků taxislužby. Mezi kritéria hodnocení patří i bezpečnost jízdy a včasné reakce na dopravní značení. "Zadání je letos výrazně náročnější než loni. Přibyly dynamické překážky, složitější rozhodování při plánování tras i nutnost rozpoznávat semafory a značky v měnících se světelných podmínkách," řekl vedoucí týmu Tomáš Haniš z katedry řídicí techniky FEL ČVUT
Studenti tak museli zavést funkce, jako je například fúze dat jednotlivých senzorů vozu, návrh řízení dynamiky vozu a vedení po trati, plánování trajektorie a systémy zpracování obrazu pro detekci překážek, semaforů a dopravního značení. Soutěží se na standardizovaném modelu města, který si studenti fyzicky přenesli i do učebny FEL na pražském Karlově náměstí v měřítku jedna ku jedné. Využívají i digitální kopii, se kterou mohli v bezpečném virtuálním prostředí vylepšovat algoritmy ještě před jejich nasazením na reálný model.