Výcvik byl zahájen předloni a původně se ho účastnilo 20 ukrajinských pilotů. Výcvik nakonec dokončilo 18 z nich. Celkový rozpočet projektu činil 22 milionů korun. Na české straně se do výcvikového programu zapojilo České vysoké učení technické v Praze ( ČVUT), které připravilo výcvikové materiály podle evropských standardů a vytvořilo rozdílovou analýzu ukrajinských osnov. Praktická část pak pokračovala v letecké škole F-AIR na letištích v Karlových Varech a Benešově. Studenti po absolvování složili teoretické i praktické zkoušky před českým Úřadem pro civilní letectví a získali evropský certifikát s licencemi, které je opravňují k výkonu povolání profesionálního pilota nejen v EU, ale i na Ukrajině a ve většině dalších států světa.
"O podpoře Ukrajiny nesmíme jen mluvit, ale musíme dělat konkrétní kroky tak, aby česká podpora byla co nejvíce cílená a měla dopad. Výcvik ukrajinských pilotů v Česku je přesně takovým příkladem. Jde o investici do budoucnosti celé země i do našich společných hodnot. Česko bude v této formě spolupráce pokračovat i nadále,“ uvedl ministr zahraničních věcí Jan Lipavský (nestr.) Podle vládního zmocněnce pro rekonstrukci Ukrajiny Tomáše Kopečného projekt není jen o obnově letectví. "Pomáháme lidem získat perspektivu, kvalifikaci a důvěru v budoucnost. To je podstata naší mise," řekl Kopečný. Hlavním cílem programu je podle ředitele odboru rozvojové spolupráce a humanitární pomoci na ministerstvu zahraničí Petra Gandaloviče zapojení pilotů do leteckého provozu na Ukrajině. "To ale bohužel ještě není možné. Nyní mohou létat tady nebo i jinde ve světě, protože jsou na to plně kvalifikovaní. Účel tohoto projektu je ale především to, aby Ukrajina měla po skončení války plně vycvičené a kvalifikované piloty," řekl Gandalovič. O možném pokračování výcvikových programů podle něj zatím nebylo rozhodnuto, záviset bude mimo jiné na vyřešení financování výcviků. Jedním z úspěšných absolventů výcviku byl pilot Mykhailo, podle něhož šlo o skvělou zkušenost. "Nemůžu říct, že to bylo jednoduché. Šlo o velmi složitý a komplexní výcvik. Museli jsme zvládnout 13 předmětů, teoretickou i praktickou část letu, porozumět infastruktuře i procesům spojeným s řízením letadla a mnoho dalšího. Náročná byla i velmi krátká doba na dokončení výcviku. Normálně trvá zhruba tři roky, ale my jsme to museli zvládnout za přibližně rok a půl. Nebylo to snadné, ale byla to nezapomenutelná zkušenost," popsal své zkušenosti z výcviku. Projekt podle jeho zástupců současně přispěl ke zformování bilaterální akademické i odborné spolupráce Česka a Ukrajiny v civilním letectví.