„Vloni jsme měli velmi úspěšnou sezonu. Teď chceme dosáhnout ještě lepších výsledků. V letošním roce nás čekají čtyři závody. První začínají v červenci v Nizozemsku. Následují v Maďarsku a pak v Mostě v Česku, moc rád bych vás všechny pozval, stojí to za to. Samotný vrchol sezony je opět v Německu ve druhé polovině srpna,“ lákali zástupci studentského týmu na slavnostním představení nového monopostu.
Jeden z hlavních aspektů nové formule je prý hmotnost. „Ušetřili jsme přes dvacet kilogramů. Nejvíce hmotnosti na sestavě bylo ušetřeno 45 procent, jednalo se o ráfky, kdy místo hliníkových jsme použili návrh uhlíkových. Abychom věděli, že fungují, dělali jsme nespočet testování. Dalším důležitým faktem je 20 procent úspory hmotnosti na nápravách. Došlo ke změně z ocelových na uhlíkové trubky. Došlo také o 250 procent snížení odporu v celém chladícím okruhu. Byl to jeden z problémů, se kterým jsme se v minulé sezoně potýkali. Došlo tedy k velké změně v chladícím systému.“
Vrcholem motorsportu je podle studentů aerodynamika. „Letošní monopost má o dvacet procent vyšší přítlak, než tomu bylo u předchozího vozu. S vyšším přítlakem přichází větší odpor, a proto jsme navrhli také systém DRS, který nám dovolí snížit odpor o třicet procent na rovinkách, a měl by tedy dovolit dosáhnout lepších časů. Takový příklad uvedu přední křídlo, i přesto, že jsme zvětšili jeho komplexnost téměř pětkrát, kdy z pouhých pěti profilů, co jsme měli vloni, máme letos 24. I když jsme provedli tuto změnu, tak se nám podařilo na celé sestavě uspořit deset procent hmotnosti,“ popsali.
Talentované studenty kromě různých dynamických disciplín a závodů čekají ještě takzvané statické disciplíny, mezi něž se řadí například engineering design, kdy se hodnotí pokročilosti konstrukčního návrhu vozidla a úrovně souvisejících technických znalostí. „Všichni rozhodčí z průmyslu, motorsportu a největších firem na světě nás zkouší, jaké jsou naše znalosti a jestli je náš návrh monopostu tak, jak by si ho představovali. Ve finále této disciplíny v Německu bylo přibližně 120 rozhodčích. Tři hodiny nás grilovali. Byl to jeden z nejhorších zážitků mé pětileté historie v týmu. Bylo to pravdu těžké, ale tohle nás posouvá dál,“ vzpomínají studenti.