"Dosavadní vývoj trval dva a půl roku," řekl Martin Volný, jednatel společnosti INTENS Corporation, která se na projektu podílí spolu se Škoda Group, CEDA Maps, Západočeskou univerzitou a ČVUT Praha. Tramvaj Škoda 40T je napěchovaná nejmodernější technikou. Kvůli jejímu testu se musel ve vysokém rozlišení digitálně zmapovat celý cvičný polygon. Ten zahrnuje nejen točku u kampusu na Borských polích, ale i dva kilometry trati až směrem ke Klatovské třídě. "Testy se ale prováděly během července pouze na vyhrazené koleji. Čekali jsme, že přinesou více komplikací," podotkl Volný. Výzkumníci ověřili reakce soupravy v kritických situacích. Antikolizní systém pochází ze Škodovky. "Naším cílem je vyvinout první plně autonomní tramvaj," uvedl Jiří Liberda z vedení Škoda Group. "Zvýší efektivitu a bezpečnost dopravy, přispěje k udržitelnosti našich měst a zvýší komfort pasažérů," dodal. Od vybavení tramvají antikolizním systémem k autonomní dopravě je ale ještě dlouhá cesta. "Ve světě to funguje jen na vyhrazených tratích, nikoliv v běžném provozu," upozornil Volný. "I u nás by však mohla být autonomní doprava na vhodných místech zavedená, v Plzni třeba právě na úseku vedoucímu k univerzitě," dodal. Ve světě to funguje jen na vyhrazených tratích, nikoliv v běžném provozu Martin Volný, INTENS Corporation
V Plzni testují, zda může vyjet tramvaj bez řidiče
Datum zveřejnění:
23. 7. 2024
Nepotřebuje živého řidiče , a když se před ní objeví překážka, sama zastaví. Na kolejové smyčce u plzeňské Západočeské univerzity od včerejška testují chytrou tramvaj vybavenou mimo jiné antikolizním systémem. Jde o první krok k případné autonomní dopravě.
Zdroj:
Právo