Datum zveřejnění: 
17. 9. 2017

Michal KUBAL, moderátor:
Dostavba strategické dopravní tepny v hlavním městě, tedy vnitřního okruhu, nezačne dřív než za sedm let. Potvrdilo to vedení radnice, které teprve teď schválilo tendr na projekt, který má vytyčit trasu. Stavba vyjde minimálně na 40 miliard.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Moderní tunely i mimoúrovňové křižovatky, takto by mohl vypadat městský okruh na severovýchodě Prahy. V Troji má navázat na tunel Blanka.

Pavel PŘIBIL, dopravní expert, ČVUT v Praze:
Nyní se nacházíme na výjezdu z tunelu Blanka, což jsou tyto dva portály, a městský okruh by měl pokračovat ulicí Povltavská.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Míň kolon i aut v centru. Hlavní výhody, které dostavba městského okruhu přinese. Po dokončení má být dlouhý 32 kilometrů, teď je průjezdný z Troji do Štěrbohol. Postavit se musí ještě desetikilometrový úsek, který má vést přes Libeň a Malešice.

Petr DOLÍNEK, radní pro dopravu hl. m. Prahy /ČSSD/:
Když necháme dopravu na povrchu, tak v zásadě zničíme některé části Prahy.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Zástupci ČSSD a ANO jsou pro stavbu tunelu. Jejich koaliční partneři z Trojkoalice ale tvrdí, že to projekt prodraží a zpomalí.

Václav NOVOTNÝ, předseda pražského klubu zastupitelů /TOP 09/:
Je zjevné, že ta současná koalice nechce ten bod projednávat před volbami. Po volbách to budou moci zase odstrkovat dál.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Jasno v tom, kudy nakonec trasa městského okruhu povede, chce mít vedení radnice příští rok na jaře. Stavět se ale nezačne dřív než v roce 2024.

Pavel PŘIBIL, dopravní expert, ČVUT v Praze:
O čem se bavíme, to je prostě dlouhodobá záležitost. Ty tunely se nebudou stavět ani pro moje pravnoučky.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Roky řidiči museli čekat i na otevření tunelu Blanka. Jeho plánování zabralo dvanáct let a dalších osm pak stavba.

Pavel BÉM, bývalý primátor hl. m. Prahy /22. 2. 2010/:
Co je podstatné, termíny držíme, dokonce malinko jsme v předstihu. Finanční náklady držíme v nastavených parametrech.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Tunelový komplex se nakonec prodražil. Prahu vyšel na 43 miliard. Poprvé se otevřel v září v roce 2015. V některých částech Prahy díky tunelovému komplexu Blanka ubylo aut o skoro polovinu. Naopak komplikace v dopravě způsobuje třeba v Praze 6.

Barbora LIŠKOVÁ, mluvčí TSK:
Průměrná průjezdnost tunelovým komplexem Blanka je zhruba 82 tisíc vozidel za den.

Natálie FORSTEROVÁ, redaktorka:
Jde o nejdelší, nejmodernější a zároveň nejdražší stavbu svého druhu v historii v Česka. Účet za provoz tunelů se každý měsíc pohybuje mezi 12 až 15 miliony korun. Natálie Forsterová, Česká televize.      

Zdroj: 
ČT 1