
Množství papíru nahradila interaktivní aplikace s intuitivním ovládáním, která cestovatele provede za pomocí geolokace, audia a rozšířené reality skoro jako živý člověk. Služeb SmartGuide dnes využívá už řada progresivních kanceláří cestovního ruchu a turistických atrakcí, včetně Prahy, Mariánských Lázní, Terezína, ale najdete ho i v dalších 20 zemích, například i při prohlídce Harvardovy univerzity. Aplikace totiž umožňuje snadno digitalizovat informace o turistických zajímavostech.
Mobilní aplikace využívá informace o geografické poloze, turisty provádí prostřednictvím hlasu a zároveň je dokáže přenést do rozšířené reality. Na Staroměstském náměstí v Praze tak může cestovatel potkat třeba digitálního kata, který mu popíše, jak tam před čtyřmi stoletími probíhala poprava 27 pánů.
SmartGuide získal v polovině března investici 15 milionů od společnosti Grouport a mezinárodních investorů. Startupu pomáhájí také zkušení mentoři ze Sillicon Valley přes program CzechInvestu a zázemí inkubátoru ČVUT InQbay díky přístupu k nejnovějším technologiím a talentu. Autoři projektu plánují expandovat do více než 300 destinací, provést statisíce cestovatelů a nabídnout novou službu zákazníkům dopravců, cestovních kanceláři a dalších partnerů.
Více informací o inkubátoru ČVUT InQbay a startupu Smartguide najdete na www.inqbay.cz.
O projektu také informoval server e15.cz.