
„Škola s propůjčeným titulem musí podporovat jednak zájem žáků o studium technických a přírodovědných oborů s důrazem na matematiku, fyziku, technologie, robotiku, programování, ale stejně tak umožňovat multidisciplinární přesah, kde příkladem může být integrace ICT do procesů vzdělávání v humanitních oborech i jazykového vzdělávání s aspekty mezinárodní spolupráce. Dále by měla dbát na další vzdělávání pedagogů, uplatňování moderních metod a forem výuky, stejně jako na materiální a technické vybavení pro podporu výuky,“ uvedl doc. Vojtěch Petráček, rektor ČVUT. Aktivní vyhledávání a práce s talentovanou mládeží, popularizace technických a přírodovědných oborů a organizace volnočasových aktivit a soutěží je také součástí aktivit, kterými se ČVUT bude ve svém dlouhodobém rozvojovém plánu zabývat.
„Spolupráce a úzká součinnost mezi základními a vysokými školami je nezbytným předpokladem pro rozvoj celého vzdělávacího procesu a pro přenos znalostí a zkušeností mezi všemi typy institucí,“ dodal Mgr. Martin Střelec, ředitel Základní školy Dr. Edvarda Beneše.
Foto: Zdroj MHMP